Suni Have a good time reading my blog. Maybe you're lost, or maybe you're looking for something. This blog is simply a typical blog post written by a less active blogger. Let us hope that what is stated and seen here does not cause harm to anyone. Writing here isn't about sharing personal information; rather, it's a brief picture of my family's informal diary. Please forgive me for being false and incorrect. Without explicit permission, phishing or using photos from this blog is banned. The Copyright Act of 1987 governs all rights to text and photos. This is a personal blog about my own experiences and expression. If you don't want to see or read my article, you might want to stop reading my site. The good comes from Allah the Almighty, and the negative comes from you.

Monday, April 09, 2012

Slide show photo

Berapa ramai orang di luar sana, ada beratus-ratus, jika tidak beribu-ribu, gambar-gambar digital yang disimpan pada komputer. Mereka mengumpul gambar sejak bertahun lamanya tetapi tidak ada seorang pun yang pernah melihat? Saya! Syukurlah, saya cuba untuk memuat naik gambar-gambar saya kepada website online secara percuma. Perkongsian gambar seperti di Picasa dan Flickr secara tidak langsung sekurang-kurangnya mendapat sedikit pulangan/habuan ke atas masa dan hasil kerja keras yang saya habiskan untuk mengambil/mengumpul semua gambar.

Walau bagaimanapun, saya menyedari bahawa tidak ramai kawan-kawan saya mahupun keluarga saya yang benar-benar peduli untuk melihat semula koleksi beratus-ratus gambar, biasanya adegan yang sama, hanya sudut yang berbeza, kerana itu ianya sangat membosankan. Itulah sebabnya slideshow foto berguna. Anda boleh membuat diri anda kelihatan cukup menarik dengan mencipta premium slide dengan muzik dan disesuaikan dengan tajuk. Berikut adalah senarai beberapa aplikasi slideshow foto kegemaran saya:

1.Microsoft photo story 3
Walaupun banyak perisian Microsoft yang free adalah macam sampah, mereka tidak sekali-sekala keluar dengan beberapa perisian yang benar-benar baik. Microsoft Photo Story adalah cara yang bebas untuk membuat video "cerita" dari gambar digital anda dengan keupayaan untuk menambah kesan, merakam suara anda sendiri / menambah muzik dan menambah tajuk. Anda sebenarnya boleh membuat sebuah filem kecil yang menyampaikan cerita di dalam gambar, perkataan dan bunyi. Program ini adalah sangat intuitif dan tidak crash, tidak pada laptop saya!-tidak compitible untuk windows 7-bad huh!

2.Google Picasa
Picasa adalah satu lagi program percuma daripada Google buat masa ini, yang boleh anda gunakan untuk membuat slideshow gambar digital anda. Walau bagaimanapun, dengan Picasa, anda tidak boleh mengeksport slideshow untuk satu fail dan berkongsi dengan orang lain. Anda hanya boleh membuat dan memainkan slideshow hanya dalam Picasa sahaja-benda free banyak kelemahan!. Anda boleh menggunakannya bila-bila masa, samada untuk photo Screensavers ataupun photo filem. Filem Photo pada dasarnya slideshow yang boleh anda simpan ke dalam fail video dan e-mel atau burn ke dalam bentuk CD / DVD. Apa yang menarik ianya mempunyai satu lagi ciri yang menarik dipanggil Template. Dengan menggunakan template ini, anda boleh membuat HTML dan Flash untuk di masukkan ke dalam blog.

3.Smilebox Slideshows
Ianya juga free. Anda boleh memilih daripada beratus-ratus theme untuk slideshow anda, dan anda boleh masukkan muzik, video, gambar, dan menambah teks ke slideshow anda (seperti Photo story). Selepas anda membuat slideshow, Smilebox membuat sekeping salianan untuk dikongsi dengan orang lain sama ada melalui e-mel, ataupun melalui blog anda. Ciri-ciri lain yang baik tentang Smilebox ialah ianya yang boleh di upload secara automatik tanpa perlu berbuat apa-apa.

4.Picture trail
Satu-satunya masalah yang saya ada dengan PictureTrail adalah maklumat yang tidak penting mengganggu semasa proses membuat slideshow. Anda perlu memasukkan maklumat yang tidak berguna seperti tarikh lahir anda (mengapa mereka memerlukannya) dan anda perlu klik beberapa iklan sebelum anda masuk ke bahagian laman utama website. Mereka mempunyai beberapa pilihan-pilihan yang anda boleh gunakan untuk slideshow anda, termasuk kulit, sempadan, kesan seperti perhiasannya dan latar belakang. Secara keseluruhan, ia adalah perkhidmatan yang cukup baik jika anda ingin membuat slideshow yang jazzed. aplikasi ini lebih menjurus ke arah orang-orang muda.

5.Slide
Saya sebenarnya suka Slide lebih daripada PictureTrail kerana ia lebih bersih, mempunyai lebih banyak pilihan, dan tidak memerlukan anda untuk mencipta akaun. Slaid membolehkan anda untuk memilih fail dari komputer anda, membolehkan anda mencari gambar melalui url, atau mengimport gambar daripada Friendster, Bebo, MySpace, Photobucket, Facebook, Flickr, dan banyak lagi. Anda juga boleh memilih upload gambar dalam jumlah yang banyak pada satu-satu masa .Pada sebelah kanan, anda boleh mengubah gaya, mengubah suai tema, menambah muzik dan video, menukar latar belakang, menambah kesan khas, menukar saiz frame. -tapi amat kecewa sebab sudah di tutup operasinya pada 6 March 2012.

No comments:

Post a Comment

Comments