Suni Have a good time reading my blog. Maybe you're lost, or maybe you're looking for something. This blog is simply a typical blog post written by a less active blogger. Let us hope that what is stated and seen here does not cause harm to anyone. Writing here isn't about sharing personal information; rather, it's a brief picture of my family's informal diary. Please forgive me for being false and incorrect. Without explicit permission, phishing or using photos from this blog is banned. The Copyright Act of 1987 governs all rights to text and photos. This is a personal blog about my own experiences and expression. If you don't want to see or read my article, you might want to stop reading my site. The good comes from Allah the Almighty, and the negative comes from you.

Sunday, April 15, 2012

Incredible Photography Techniques

Sepanjang beberapa bulan baru-baru ini saya telah memperkatakan tentang pelbagai teknik fotografi manakala ramai readers yang membenci pameran, kebanyakan readers mendapati mereka yang menjadi sumber inspirasi hanya terdapat di internet sahaja. Walau bagaimanapun, apa yang kita perlu lakukan dalam mencari inspirasi ialah juga mempertingkatkan/mempelajari teknik fotografi yang berguna yang boleh membantu anda untuk mencapai gambar optimum untuk kepuasan mahupun kerja anda. Dan seperti yang diminta oleh ramai daripada anda (ada ke?), kini tiba masanya untuk membetulkan kesilapan kita.

Dalam entry ini, saya memaparkan beberapa teknik fotografi yang berguna, tutorial dan sumber-sumber untuk pelbagai jenis fotografi. Anda akan belajar bagaimana untuk mewujudkan suatu persekitaran yang sempurna dan apa teknik, prinsip dan peraturan. Anda harus mempertimbangkan banyak perkara apabila merakam foto sempurna. Antara lain, ianya meliputi fotografi kelajuan tinggi, fotografi hitam dan putih, gerakan kabur, inframerah, Night Fotografi, fotografi asap, makro fotografi, HDR, fotografi panorama, pemprosesan RAW dan lain-lain. Mudah-mudahan, anda akan dapati banyak tutorial yang tersenarai berguna untuk anda ikuti.

1.High speed photography
2.Tilt-shift photography
3.Black and white photography
4.Motion blur photography
5.Infrared photography
6.Night photography
7.Smoke art photography
8.Makro photography
9.HDR photography
10.RAW processing
11.Panoramic photography

Teknik-teknik fotografi di atas akan saya huraikan pada entry yang akan datang.

No comments:

Post a Comment

Comments