Suni Have a good time reading my blog. Maybe you're lost, or maybe you're looking for something. This blog is simply a typical blog post written by a less active blogger. Let us hope that what is stated and seen here does not cause harm to anyone. Writing here isn't about sharing personal information; rather, it's a brief picture of my family's informal diary. Please forgive me for being false and incorrect. Without explicit permission, phishing or using photos from this blog is banned. The Copyright Act of 1987 governs all rights to text and photos. This is a personal blog about my own experiences and expression. If you don't want to see or read my article, you might want to stop reading my site. The good comes from Allah the Almighty, and the negative comes from you.

Sunday, April 08, 2012

Photography menggunakan setting Long Exposure

Long exposure adalah merupakan effect photography yang lain yang mana melibatkan bukaan sempit aperture dan kelajuan shutter speed tempoh panjang.Ini dilakukan untuk mewujudkan landskap yang mengelamun, menguasai elemen pegun sementara kabur dalam unsur-unsur yang bergerak di dalam imej. Long exposure boleh mengelirukan. Ia perlu diambil dalam keadaan cahaya yang rendah (low light situations), paling kerap gambar akan overexposed kerana mempunyai pendedahan yang lama pada hari yang terlalu cerah (sunny day) boleh menjadi masalah, kerana terlalu banyak cahaya yang akan masuk ke kanta. Ia sering dirujuk sebagai 'fotografi malam'. Subjek yang menarik seperti merakam bintang, kereta yang bergerak dan lampu ..


Contoh merakam bintang menggunakan setting long exposure


Merakam kereta yang bergerak menggunakan setting long exposure

Walau bagaimanapun, terdapat banyak gambar yang cantik menggunakan setting ini pada siang hari cahaya yang rendah. Merakam kabut/kabus(fog) dan air menggunakan setting long exposure popular dalam fotografi.

No comments:

Post a Comment

Comments