Suni Have a good time reading my blog. Maybe you're lost, or maybe you're looking for something. This blog is simply a typical blog post written by a less active blogger. Let us hope that what is stated and seen here does not cause harm to anyone. Writing here isn't about sharing personal information; rather, it's a brief picture of my family's informal diary. Please forgive me for being false and incorrect. Without explicit permission, phishing or using photos from this blog is banned. The Copyright Act of 1987 governs all rights to text and photos. This is a personal blog about my own experiences and expression. If you don't want to see or read my article, you might want to stop reading my site. The good comes from Allah the Almighty, and the negative comes from you.

Tuesday, May 08, 2012

Kemajuan dalam Teknologi Digital Camera


Berbagai model baru kamera digital diperkenalkan. Pembuat kamera digital seolah-olah obses dalam perlumbaan teknologi DIGICAM. Itulah sebab mengapa kamera digital boleh menjadi usang dua bulan selepas mereka pada mulanya diperkenalkan di pasaran. Satu berita baik ialah bahawa harga juga akan menjadi murah kerana teknologi terus maju dalam menghasilkan kamera digital terkini. Ini adalah salah satu daripada sebab utama mengapa kamera digital telah menjadi barangan pengguna yang bergaya. Berikut adalah ciri-ciri yang boleh anda dapati di mana-mana kamera digital yang semakin maju sekarang:

Kamera digital sekarang didatangi dengan Megapiksel Tinggi. Hari ini, kamera digital moden boleh menghasilkan resolusi imej yang sama dengan kualiti yang dihasilkan oleh SLR 35 mm. Beberapa kamera digital terbaik boleh mempunyai sehingga 20 megapiksel resolusi imej. Ini adalah cara lama dari kamera digital dengan hanya 1 kepada 1.5 Megapiksel. Ciri piksel mega yang ada pada kamera digital menentukan kualiti. Anda boleh menangkap imej yang jelas dengan menggunakan kamera digital megapiksel tinggi. Gambar-gambar adalah kurang berbintik atau tompok (grain) dan shades dan kontras lebih nyata. Ia adalah salah satu sebab mengapa jurugambar profesional, wartawan foto dan paparazi artis telah memilih untuk menggunakan kamera digital yang moden untuk mengambil gambar.

Selain daripda itu juga ciri-ciri yang berkuasa seperti Zoom optik pada Kamera Digital. Biasanya, jurugambar profesional tidak akan menggunakan kamera digital kerana ia tidak mempunyai keupayaan zoom optikal. Oleh itu mereka gunakan SLR. Model pertama kamera digital hanya mempunyai 2x ciri zoom 3x digital. Pilihan-pilihan zum hanya akan membuat gambar hazed dan lost. Anda akan mempunyai banyak gambar yang menarik kerana fungsi zoom digital dapat disimulasi. Kamera digital high end bagaimanapun mempunyai pilihan zoom optikal 10x ke 15x. Jurugambar profesional lebih suka zoom optik sejak kanta diselaraskan secara mekanikal oleh kamera. Itulah sebabnya mengapa anda akan mempunyai resolusi imej yang lebih baik walaupun apabila anda zoom pada kedudukan yang jauh. Oleh itu, hasil imej adalah tidak terherot atau berbintik-tompok.

Ciri yang lain adalah pembuat kamera lebih baik hati dengan mereka sistem all in one, jadi ini akan memudahkan beginner untuk memupuk minat dalam photography dan secara tidak langsung pada kemudian hari akan terjebak untuk lebih pro. Semakin maju kamera digital, maka banyak ciri-ciri yang menjadikannya unit pemprosesan imej yang menyeluruh. Sebagai contoh, anda boleh mengubah gambar secara langsung daripada kamera digital atau kesan-kesan efeks yang khas untuk gambar anda. Anda juga boleh dengan mudah menyambungkan kamera digital anda ke printer untuk membuat cetakan imej. Anda juga boleh masukkan gambar ke laman perrkongsian foto seperti flickr atau e-mel kepada kawan anda. Kamera digital pada masa kini juga mempunyai ciri-ciri audio dan video. Anda boleh mengambil imej bergerak seperti filem, kemudian sunting dan susun semula video anda sebelum upload ke komputer anda. Anda juga mempunyai pilihan untuk merakamkan fail audio dan video yang anda boleh memindahkan ke CD atau DVD untuk main semula. Sebagai hakikatnya, kebanyakan kamera digital mempunyai built-in ciri replay. Hanya sambungkan kamera digital anda di mana-mana televisyen dan anda akan dapat melihat gambar atau video anda. Kamera digital moden mempunyai banyak ciri-ciri yang kool dan sophisticated dan ianya sangat berguna. Anda boleh mendapatkan lebih nilai untuk wang anda jika anda membeli yang berkualiti tinggi dan teknologi kamera digital yang lebih maju atau kata lain up to date.

No comments:

Post a Comment

Comments