Suni Have a good time reading my blog. Maybe you're lost, or maybe you're looking for something. This blog is simply a typical blog post written by a less active blogger. Let us hope that what is stated and seen here does not cause harm to anyone. Writing here isn't about sharing personal information; rather, it's a brief picture of my family's informal diary. Please forgive me for being false and incorrect. Without explicit permission, phishing or using photos from this blog is banned. The Copyright Act of 1987 governs all rights to text and photos. This is a personal blog about my own experiences and expression. If you don't want to see or read my article, you might want to stop reading my site. The good comes from Allah the Almighty, and the negative comes from you.

Friday, January 20, 2012

Ustazah Pilihan (sudah dipilih oleh saya)




Tips mendapatkan perfect composition untuk potret

  1. Penuhkan Frame Dengan Subjek-Merakam foto portrait ialah berkaitan orang ataupun subjek yang dikenali sebagai manusia amnya. Jadi jangan segan silu untuk close up gambar untuk memenuhkan wajah muat 1 frame. Ini akan memberi impak yang lebih beremosional pada foto portrait anda. Aplikasi ini juga berkesan dalam merakam pet photshoot.
  2. Use Framing to Concentrate all attention on your subject-Pastikan anda mengambil gambar dengan memainkan fungsi frame,ianya seperti tic-tac. Elakkan daripada meletakkan subjek di tengah-tengah frame. Cuba ubah perspektif dengan meletakan subjek di tepi frame.
  3. Create Texture- Apa yang maksudkan di sini ialah,elakkan daripada mengabaikan background subjek. Cuba cari background yang mempunyai texture yang menarik. Contohnya berlatar belakangkan dinding yang bercorak.
  4. Use Lines- Apa yang yang di maksudkan di sini ialah cuba mainkan struktur yang bergarisan. Contohnya seperti struktur architecture bangunan. Maksud di sini adalah terlalu subjektif dan bergantung kepada pemahaman anda untuk mendefinasikannya.
  5. Change your Angles- Sama juga maksud yang kedua, tetapi yang lainya tukar cara anda merakam sesuatu subjek. Samaada secara upskirt atau daripada atas.. Daripada sisi juga boleh di aplikasikan. Asalkan ada sedikit unsur kreatif dan sedikit inovasi (lain daripada yang lain).

1 comment:

Comments